شرکت تحقیقاتی و دانش‌بنیان پیشگام‌پایا‌زیست، فعال در حوزه‌های مختلف بیولوژی و به‌عنوان اولین شرکت تحقیقاتی و تخصصی در حوزه ‌بیولوژی تولیدمثل در ایران و دارای ۱۰ سال سابقه درخشان تحقیقاتی، خدماتی، آموزشی و تولید محصولات مرتبط با جنین‌شناسی و بیولوژی تولیدمثل با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتخار دارد پیرو رسالت اجتماعی خود جهت توسعه دانش، تحقق اهداف علمی و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه بیولوژی، کمک شایانی به جامعه پژوهشگران و ارتقا سطح علمی کشور نماید. از این‌ رو دپارتمان دانش‌آموزی پیشگام‌‌پایا‌‌زیست با چندین سال تجربه و حضور اساتید مجرب و همکاری با مدارس نمونه تهران ازجمله تیزهوشان و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و کسب نتایج درخشان که به دلیل فناوری پیشرفته پروژه‌های دانش‌آموزی انجام‌شده، موردتوجه و استقبال دانشکده پزشکی دانشگاه هیروشیما در ژاپن گردید و از دانش‌آموزان جهت حضور در دانشگاه هیروشیما برای همکاری مشترک و با تأمین هزینه از منابع گرنت صلح کشور ژاپن دعوت به عمل آمد، همچنین کسب عنوان پروژه برتر از نگاه داوران در کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کنگره بین‌المللی رویان، باافتخار آماده ارائه خدمات آموزشی و تحقیقاتی به دانش‌آموزان عزیز است.

• ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به صورت انجام پروژه، کارگاه‌های یک‌روزه و دوره‌های کارآموزی بلندمدت امکان‌پذیر است.
• علاوه بر عناوین مطرح‌شده، موضوعات پیشنهادی دیگر از سوی مدارس پس از بررسی و تائید توسط دپارتمان دانش‌آموزی، قابل‌اجرا خواهد بود.

• تمامی کلاس‌ها در بخش دختران و پسران با حضور اساتید مجرب قابل‌اجرا است.
• شرکت پیشگام‌پایازیست جهت ایجاد انگیزه و روحیه قوی در دانش‌آموزان و آشنایی با محیط دانشگاهی، انجام پروژه‌ها و آموزش‌های عملی را در آزمایشگاه تخصصی خود واقع در ساختمان دانشگاه برگزار می‌نماید.
• آموزش‌ها به‌صورت تئوری و عملی بوده و در طول دوره عملی کلیه ضوابط اعلام‌شده توسط ستاد کرونای کشوری در آزمایشگاه برقرار است و تأمین ماسک و محلول‌های ضدعفونی‌کننده و استریل نمودن روزانه آزمایشگاه بر عهده برگزارکننده دوره آموزشی است.
• برای برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، گواهی علمی معتبر تقدیم می‌گردد.

کارگاه‌‌ها و دوره‌های آموزشی دانش‌آوزی

  1. اصول کار در آزمایشگاه و ایمنی‌ زیستی
  2. معرفی و نحوه استفاده از تجهیزات آزمایشگاه زیست‌شناسی
  3.  روش کار با حیوانات آزمایشگاهی
  4. آموزش ایجاد انواع مدل‌های حیوانی (وازکتومی، دیابتی، ایسکمی، زخم، واریکوسل، آزواسپرمی، اندومتریوز و…) جهت استفاده در تحقیقات
  5. لقاح در شرایط آزمایشگاهی (IVF) و تولید جنین موش در شرایط آزمایشگاهی (In Vitro)
  6. بلوغ تخمک در شرایط آزمایشگاهی (IVM)
  7. استحصال اسپرم (موش نر) و تخمک (موش ماده) در شرایط آزمایشگاهی
  8. استحصال جنین‌های In Vivo از اویداکت موش ماده            
  9. استحصال جنین‌های In Vivo از رحم موش ماده    
  10. انتقال جنین به رحم اجاره‌ای در موش ماده
  11. اصول بخیه زدن در حیوانات آزمایشگاهی (معرفی انواع نخ‌های بخیه و روش‌های عمومی بخیه ‌زدن)
  12. پیوند بافت تخمدان و بیضه در موش
  13. آموزش روش جستجوی تخصصی در پایگاه‌های معتبر علمی
  14. آموزش تکنیک‌های نوآوری و خلاقیت
  15. انجام پروژه‌های تحقیقاتی تخصصی بنیادی و کاربردی و انتخاب موضوع آن توسط دانش‌آموزان و با نظارت مربیان