دپارتمان بیولوژی مولکولی

تحقیقات بیولوژی مولکولی پژوهش در زیست‌شناسی در سطوح مولکول و ژن می‌باشد و می‌تواند منجر به شناخت دقیق ژنتیک انسان، جانوران و گیاهان شود و با انجام تکنیک‌های بسیار دقیق منجر به ایجاد دانشی مؤثر و استفاده در توسعه دانش‌فنی مرتبط بر علوم مولکولی شود.

شرکت پیشگام‌پایا‌زیست در این دپارتمان با استفاده از نخبگان جوان و پر تلاش خود در راستای توسعه دانش‌فنی ساخت کیت‌های مرتبط با تشخیص زود‌هنگام سرطان و همچنین کیت‌های مرتبط با تشخیص ویروس کرونا گام برداشته است و در تلاش است که با تلاش نیروهای متخصص خود محصولات خود را بر اساس و مطابق استاندارهای جهانی تهیه و ارائه نماید.

مولکول زیستی DNA/RNA ماده‌ای ضروری برای ادامه حیات ارگانیسم‌های زنده و فعالیت‌هایی همچون تقسیم‌ سلولی و فرایندهای زیستی است و نقش مهمی در درک شکل‌گیری، فعالیت و تنظیم قسمت‌های مختلف یک سلول ایفا می‌کند.

با توجه به پیشرفت‌های شگرف چند دهه گذشته در قلمرو ژنتیک و علوم مولکولی و نقش کلیدی تکنیک‌های مولکولی در پژوهش‌های علوم زیستی و کاربردهای بالینی آن، امروزه به‌عنوان یک حوزه تحقیقاتی استراتژیک و زمینه اصلی پیشرفت‌های شگرف، در کشورهای پیشرفته و درحال‌ توسعه جهان، جایگاه ویژه‌ای یافته است و نقطه عطف علم زیست‌شناسی محسوب می‌شود. این دانش حجم قابل‌توجهی از فعالیت‌های پژوهشی روزآمد دنیا را به خود اختصاص داده است و افق‌های روشنی را در جهت ارتقاء جایگاه علمی کشور و نیز ابداع روش‌های نوین درمانی ترسیم نموده است.

دپارتمان تحقیقاتی بیولوژی مولکولی شرکت دانش‌بنیان پیشگام‌پایا‌زیست با داشتن اساتید مجرب و امکانات آزمایشگاهی مناسب، به‌منظور تأمین نیاز جامعه به افراد متخصص کارآمد در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی در رشته‌های زیست‌شناسی و همچنین ارتقا سطح علمیتحقیقاتی کشور، توسعه کمی-کیفی پژوهش‌ها و مرتفع نمودن برخی مسائل و دغدغه‌های حوزه زیست‌پرشکی بر اساس نیاز روز جامعه:

۱) آماده ارائه خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی در حوزه مولکولی جهت رفع نیاز‌های دانشجویان، محققین و بخش‌های خصوصی و دولتی

۲) برگزاری‌ کلاس‌های آموزش تکنیک‌های نوین مولکولی در قالب دوره‌های کارآموزی جامع و کارگاه‌های یک‌روزه

۳) آماده ایجاد همکاری‌های  پژوهشی مشترک با بخش‌های مختلف علمی جامعه باهدف انجام پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی مشترک در سطح کشوری و برون کشوری می‌باشد.

تحقیقات بیولوژی مولکولی پژوهش در زیست‌شناسی در سطوح مولکول و ژن می‌باشد و می‌تواند منجر به شناخت دقیق ژنتیک انسان، جانوران و گیاهان شود و با انجام تکنیک‌های بسیار دقیق منجر به ایجاد دانشی مؤثر و استفاده در توسعه دانش‌فنی مرتبط بر علوم مولکولی شود. این دپارتمان با استفاده از نخبگان جوان و پر تلاش خود در راستای توسعه دانش‌فنی ساخت کیت‌های مرتبط با تشخیص زود‌هنگام سرطان و همچنین کیت‌های مرتبط با تشخیص ویروس کرونا گام برداشته است و در تلاش است که با تلاش نیروهای متخصص خود محصولات خود را بر اساس و مطابق استاندارهای جهانی تهیه و ارائه نماید.