بلاگ

آمادگی شرکت های دانش‌بنیان‌ ایرانی برای انتقال تجربه به کشورهای حوزه اوراسیا

 

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در راس هیاتی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای سرعت بخشیدن به صادرات محصولات دانش بنیان ایران‌ساخت در بازار روسیه و اورآسیا به روسیه سفر کرد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با هدف ارتقاء همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه محصولات دانش‌بنیان و فناورانه به مسکو سفر کرد.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در راس هیاتی به روسیه سفر کرده است تا زمینه‌های گسترش بیش از پیش همکاری‌های دو کشور در حوزه انتقال تجربیات، علم و فناوری و تجاری سازی محصولات دانش‌بنیان را بررسی کند.

هیات باند پایه علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی دکتر سورنا ستاری با حضور در مرکز تجارت روسیه، موسوم به بیزنس‌راشا، ضمن شرکت در همایش کارآفرینان و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان دو کشور، درباره راه‌های رفع سریع موانع و افزایش چشمگیر مبادلات محصولات دانش‌پایه با مقامات روسی گفتگو کردند.

در این همایش که مرتضی شاه‌میرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، بهرام دارایی، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو و نیز جمعی از مقامات دو کشور حضور داشتند، سورنا ستاری، با ابراز خرسندی از رشد روزافزون تجارت بین دو کشور اظهار داشت: دولت ایران کمک‌های خود را به منظور توسعه روابط در این بخش ارائه خواهد کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد:

شرکت‌های ایرانی می‌توانند ارتباطات ساختارمندی را برای یک همکاری بلند مدت فراهم آورند.
کاظم جلالی، سفیر ایران هم با اشاره به سفر رئیس جمهور به مسکو، آن را نقطه عطفی در روابط دو کشور برشمرد و استمرار سفر هیات‌های عالی رتبه دولتی و اقتصادی ایران به روسیه را طی ماه‌های گذشته در این راستا ارزیابی کرد.

الکسی رپیک، رئیس مرکز تجارت روسیه نیز در ابتدای این نشست ضمن اشاره به افزایش حجم روابط دو کشور گفت: ظرفیت‌های جدیدی در بخش‌های مختلف از جمله تجهیزات پزشکی، دارو، کشتی سازی، هواپیماسازی و دیگر حوزه‌های فناورانه به منظور توسعه همکاری فراهم شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین با میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه دیدار و درباره تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی رایزنی کرد.
وزیر بهداشت روسیه در این ملاقات به پیشرفت‌های چشمگیر ایران در زمینه علم و فناوری، بویژه در حوزه محصولات پزشکی و دارویی اشاره کرد و افزود: این پیشرفت‌ها در شرایط تحریم‌های سنگین و طولانی‌مدت، افتخارآمیز است.
میخائیل موراشکو با تمجید از کیفیت عالی دارو‌های تولیدی در ایران تصریح کرد: در چارچوب خرید‌های متمرکز دولت روسیه، سالانه چند میلیارد روبل دارو از ایران خریداری می‌کنیم.
وی همچنین آمادگی این کشور را به منظور تولید مشترک دارو در ایران اعلام کرد.

سورنا ستاری نیز در این دیدار ضمن اشاره به ارتقا کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های اخیر در ایران، از آمادگی شرکت‌های ایرانی در انتقال فناوری، تجارت و تولید مشترک دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.